Communication and media cultures
Location | Turin |
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Type | Second cycle degree (Postgraduate), full-time |
Nominal duration | 2 years. The enrolment conditions, full-time or part-time is chosen year by year and accordingly changes tuition fee |
Study language | Italian |
Tuition fee | €2,800.00 per year To obtain a reduction in the above amount you must have requested ISEE certification for financial aid. |
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Entry qualification | First cycle diploma ( BA, Ungergraduate diploma) To enrol in a second-cycle degree programme (i.e. master’s degree) with no admission quotas, you must hold a first-cycle degree (i.e. bachelor’s degree) of at least a 3 year-duration. The entry qualification documents are accepted in the following languages: Italian / English / French / Spanish. Often you can get a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. These documents shall be written or translated in one of the following languages: Italian, English, French, Spanish. If the document is issued in a different language from those listed above, you will have to upload both the original document and its certified translation. You must take the original entry qualification documents along with you when you finally go to the university. |
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Language requirements | Italian Your knowledge of Italian language will be verified during the admission interview. |
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Other requirements | A motivation letter must be added to your application. |
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More information |
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Overview
OBJECTIVES
This degree programme aims at training students who are aware of the historical dynamics, linguistical structures and production methods of different communication medium in contemporary society and of their interrelationships. In addition, the degree programme provides students with methodologies of analysis and production of the contents related to these different media and offers the tools to evaluate them and to recognise their relations with the traditional forms of communication.
Graduates will acquire the ability to adapt to the rapid transformation of contemporary communication, to coordinate and manage specific contents, and, as a consequence, to be responsible for their communication in different public and private sectors, working also in positions of responsibility in editorial boards, communication agencies/sites and other institutions that deal with the communication market.
Double Degree opportunities in cooperation with “Postdam University” (Germany).
Click here to learn more about Duble Degree
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OBIETTIVI
Il corso di laurea si propone di formare dei laureati ben consapevoli della dinamica storica, delle strutture linguistiche e delle pratiche produttive dei vari mezzi di comunicazione che sono presenti nella società contemporanea e delle rispettive interrelazioni. Inoltre, il corso fornisce metodologie di analisi e di produzione dei contenuti relativi a questi diversi mezzi e offre gli strumenti per valutarli e riconoscere le relazioni che essi hanno con le forme più tradizionali della comunicazione.
L’obiettivo di laureato che emerge da questa formazione è una figura intellettuale, capaci di adattarsi alla vertiginosa trasformazione della comunicazione contemporanea, di coordinare e di gestire i contenuti che via via si renderanno necessari e disponibili, dunque di assumersi la responsabilità della comunicazione per diversi tipi di realtà pubbliche e private, di lavorare anche in posizioni di responsabilità e di direzione per testate, agenzie di comunicazioni, siti e altri soggetti che si impegneranno nel mercato comunicativo.
Il corso di laurea prevede la possibilità di ottenere una laurea a doppio titolo con la “Postdam University” (Germania).
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Career opportunities
• Marketing technician
• Public relation Officer
• Market analyst
• Copywriter
• Dialogue writer
• Editor
• Proof-reader
• Screenwriter
• Researcher
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• Tecnico e Tecnica del marketing
• Addetto e Addetta alle pubbliche relazioni
• Analista di mercato
• Copywriter
• Dialoghista
• Redattore e Redattrice editoriale
• Revisore di testi
• Sceneggiatore e Sceneggiatrice
• Ricercatore
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