Skip to content High contrast mode
Tuition fee €2,800 per year

The above amount refers to the academic year 2019/2020, the tuition fees ranged from € 156 to €2,800 per year. For information on tuition fees for the academic year 2020/2021 please visit: en.unito.it/studying-unito/tuition-fees
Updated information on how to apply for reductions or exemptions on tuition fees will be available at the link above, please check it regularly.

Application fee €15 one-time

The application fee has to be paid within the deadline of each call. The amount of the application fee is valid both if you apply for 1 or 2 degree programmes

More information

media.campusnet.unito.it/do/home.pl 

Overview

OBJECTIVES
This degree programme aims at training students who are aware of the historical dynamics, linguistical structures and production methods of different communication medium in contemporary society and of their interrelationships. In addition, the degree programme provides students with methodologies of analysis and production of the contents related to these different media and offers the tools to evaluate them and to recognise their relations with the traditional forms of communication.
Graduates will acquire the ability to adapt to the rapid transformation of contemporary communication, to coordinate and manage specific contents, and, as a consequence, to be responsible for their communication in different public and private sectors, working also in positions of responsibility in editorial boards, communication agencies/sites and other institutions that deal with the communication market.

Double Degree opportunities in cooperation with “Postdam University” (Germany).
Click here to learn more about Duble Degree
_____________________________________________________________________________

OBIETTIVI
Il corso di laurea si propone di formare dei laureati ben consapevoli della dinamica storica, delle strutture linguistiche e delle pratiche produttive dei vari mezzi di comunicazione che sono presenti nella società contemporanea e delle rispettive interrelazioni. Inoltre, il corso fornisce metodologie di analisi e di produzione dei contenuti relativi a questi diversi mezzi e offre gli strumenti per valutarli e riconoscere le relazioni che essi hanno con le forme più tradizionali della comunicazione.
L’obiettivo di laureato che emerge da questa formazione è una figura intellettuale, capaci di adattarsi alla vertiginosa trasformazione della comunicazione contemporanea, di coordinare e di gestire i contenuti che via via si renderanno necessari e disponibili, dunque di assumersi la responsabilità della comunicazione per diversi tipi di realtà pubbliche e private, di lavorare anche in posizioni di responsabilità e di direzione per testate, agenzie di comunicazioni, siti e altri soggetti che si impegneranno nel mercato comunicativo.

Il corso di laurea prevede la possibilità di ottenere una laurea a doppio titolo con la “Postdam University” (Germania).
Per maggiori informazioni sul Doppio Titolo clicca qui

Career opportunities

• Marketing technician
• Public relation Officer
• Market analyst
• Copywriter
• Dialogue writer
• Editor
• Proof-reader
• Screenwriter
• Researcher
___________________________________________________________________

• Tecnico e Tecnica del marketing
• Addetto e Addetta alle pubbliche relazioni
• Analista di mercato
• Copywriter
• Dialoghista
• Redattore e Redattrice editoriale
• Revisore di testi
• Sceneggiatore e Sceneggiatrice
• Ricercatore

Apply now! Academic year 2020/21
Application period has ended
Studies commence
Sep 23, 2020
Apply now! Academic year 2019/20
Application period has ended
Studies commence
Sep 23, 2020

Application deadlines apply to citizens of: United States

Apply now! Academic year 2020/21
Application period has ended
Studies commence
Sep 23, 2020
Apply now! Academic year 2019/20
Application period has ended
Studies commence
Sep 23, 2020

Application deadlines apply to citizens of: United States